Robert Pattinson gick ner i vikt för "Twilight"-rollen

Det sägs att Rob gick ner 15 kilo inför hans roll som Edward Cullen i Twilight.

Detta skrev msn.se :


Flickfavoriten Robert Pattinson visar upp sitt sexpack under inspelningen av "Twilight"-uppföljaren "New Moon". Nu avslöjar han att det krävdes hårt arbete för att få Edward Cullen-kroppen.

I bilder från inspelningen till "New Moon", den andra filmen i "Twilight"-filmserien, låter skådespelaren Robert Pattinson skjortan falla – och avslöjar en vältränad överkropp.

Att få rätt look för "Twilight"-filmerna krävde ett tufft träningschema, berättar han. Stjärnan gick ner omkring 15 kilo inför rollen som vampyren Edward Cullen. 
– Jag försökte bli av med typ vartenda gram kroppsfett så att jag skulle se ut som en alien när jag tog av mig skjortan. Jag tyckte att det fungerade för berättelsen, berättar han för Us Weekly. 

Själv tycker Robert inte att han har en särskilt snygg kropp.
– Jag var mycket mer muskulös än jag någonsin hade varit i mitt liv – men jag såg konstig ut, säger han. 

Världens tjejer verkar dock inte hålla med. "Twilight" har gjort Robert Pattinson, som tidigare även medverkat i "Harry Potter och den flammande bägaren", till en riktigt flickidol. 

Nyligen auktionerades en kyss med den 23-åriga skådespelaren ut på ett välgörenhetsevent i Cannes. Vinnaren betalade nästan 220 000 kronor.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0