DELUXE BÖCKERNA

Detta har verkligen ingenting att göra med Twilight men jag skulle jättegärna vilja tipsa er om en en jättebra bok serie.
Min kompis tipsade mig om en bok som heter Deluxe men då var jag helt uppslukad av Twilight men för några dagar sedan när jag besökte biblioteket så hittade jag Deluxe igen och då bestämde jag mig för att läsa den.
Den var lite tråkig i början men det brukar nästan alla böcker vara, men när jag var någonstans i mitten kunde jag inte släppa boken. Den är verkligen fantaskisk!
Det finns fyra böcker, två är ute på svenska men de andra finns bara på engelska.
Så här ser omslaget ut på den första boken Deluxe:
Så här ser den ut i pocket version:
Deluxe - Anna Godbersen
Så här ser den andra boken ut:
Rivaler - Anna Godbersen
Handling:
Året är 1899 och på Manhattan lever den unga, vackra och mycket omsvärmade Elizabeth Holland. Med sin familjs goda rykte att tänka på tvingas hon välja mellan sina familjeplikter eller den sanna kärleken - den förbjudna kärleken. Men så en dag händer något tragiskt, flickan vars lyxiga leverne livat upp stadens skvallersidor drunknar i Hudsonflodens strömvirvlar. Förgäves säker man efter hennes kropp utan att hitta den. Hennes begravning äger rum samma dag som hon skulle ha stått brud. Hela societeten sörjer hennes död, men kanske fanns det de som hade allt att vinna på att Elizabeth försvann... 
Deluxe handlar om hemligheter och svek, kärlek och hat. För i en värld av lyx och bedrägeri lever några ungdomar farligt skandalösa liv.
__________________________________________________
Jag rekomenderar verkligen denna boken! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0